Skip to main content
PRESSEMEDDELELSER

PRESSEMEDDELELSER

Her finder du vores pressemeddelelser



Musikselskaber 2017

Udsendt:

Musikselskaber 2017

For femte år i træk har de danske musikselskaber formået at skabe økonomisk vækst med digitale satsninger. I 2017 indbringer salg af musik til danske forbrugere 548 mio. kr., hvoraf hele 89,2 % af omsætningen stammer fra digitale tjenester. Det gør Danmark til et af verdens mest digitale musikmarkeder. Det viser nye tal fra årsrapporten Musikselskaber 2017. Læs mere i nedenstående pressemeddelelse.

Musikselskaber 2016

Udsendt:

FORÆLDET LOVGIVNING HÆMMER VÆKSTEN I DANSK MUSIK

I 2016 oplever de danske musikselskaber vækst for fjerde år i træk. Fra 2015 til 2016 er omsætningen steget med 9 %, og totalomsætningen er 494 mio. kr. 88,8 % af omsætningen stammer fra digitale tjenester. Det viser tal fra årsrapporten ’Musikselskaber 2016’. Læs mere i nedenstående pressemeddelelse.

Musikselskaber 2015

Udsendt:

Danskerne forrest med streaming af musik

For tredje år i træk er der vækst hos de danske musikselskaber. Væksten er på 3,7 % sammenlignet med 2014. Samtidig stammer hele 83,4 % af omsætningen nu fra digitale tjenester. Det viser tal fra årsrapporten ’Musikselskaber 2015’. Læs mere i nedenstående pressemeddelelse.

Musikselskaber 2014

Udsendt:

FORTSAT VÆKST I DANSK MUSIK

For andet år i træk oplever danske musikselskaber økonomisk vækst. Dermed belønner forbrugerne musikbranchens digitale satsninger. Det viser nye tal fra musikselskabernes brancheorganisation. Læs mere i nedenstående pressemeddelelse.

preview

Udsendt:

Digital dominans i musikbranchen

Digitale indtægter står nu for 82 % af musikselskabernes samlede omsætning. Den positive udvikling skyldes fortsat streamingtjenesternes popularitet. Det viser nøgletal, som branchen offentliggør i dag. Læs mere i pressemeddelelsen nedenfor.

Musikselskaber 2013

Udsendt:

Streaming skaber ny vækst i dansk musik

For første gang i mange år oplever musikselskaberne økonomisk vækst. I 2013 var væksten på over 5 %, hvilket entydigt skyldes forbrugernes lyst til at streame musik. Det viser nye tal fra musikselskabernes brancheorganisation IFPI. Læs mere i pressemeddelelsen nedenfor.